Дистанційне навчання та мережевий етикет

Вже декілька тижнів, як ми опинилися у полоні своїх домівок. Але це не стало приводом до припинення навчання, бо сьогодні ми маємо ресурси для організації дистанційної та змішаної освіти.


Перенесення навчальної діяльності в онлайн-простір потребує від нас, педагогів, та від учнів володіння навичками роботи в мережі. Але не менш важливі знання правил мережевого етикету.


Головне правило, на якому базується мережевий етикет під час організації онлайн-навчання можна визначити так:
Дотримуйтесь тих самих стандартів поведінки, що й у реальному житті.


Стандарти поведінки можуть дещо відрізнятися в різних точках віртуального простору, однак в цілому вони не більш поблажливі, ніж у реальному житті.


Правило №1. Домовленість
Ми всі розуміємо можливості родин наших учнів. Частина учнів не має сучасних гаджетів, що ускладнює організацію процесу дистанційного навчання. Тому в групи класів ми об’єднали не тільки учнів, а й їх батьків. Хочу нагадати, що домовленість з батьками особисто, щодо їх включення до груп є обов’язковою умовою.


Правило №1. Розклад.
Батьки та діти повинні знати, коли починається ваш урок, або коли вчитель виходить на зв’язок і дає наступну порцію завдань. Бажано, щоб це, хоча б орієнтовано, відповідало реальному тижневому розкладу занять. Особливо це стосується вчителів-предметників, які, в нашому випадку, всі одночасно почали навчати учнів в канікулярний час.


Правило №2. Часові обмеження.
Важливо пам’ятати, що ми навчаємось в певний час. Тому не варто давати учням завдання рано вранці, або вночі, навіть якщо у вас безсоння. Давайте обмежимо час навчання з 8 до 14 години.


Правило №3. Навантаження.
Ми вже розуміємо, що карантин триватиме, скоріш за все, до кінця навчального року. Але це не означає, що потрібно забезпечити учнів завданнями на всі тижні відразу. Варто слідкувати за навантаженням та давати завдання порціонно.


Правило №4. Витримувати час
Готуючи онлайн-уроки та завдання, ви маєте дати дітям лише найголовніше. Все другорядне треба відкинути. При цьому, важливо відхронометрувати всі види робіт (скільки реально часу це займе у дитини), орієнтуючись не на свій темп виконання, а на можливості саме дитини.


Правило №5 Здоров’язбереження.
Не слід забувати скільки часу дитина має перебувати за комп’ютером протягом доби в залежності від віку без загрози для здоров’я. Тому не варто повністю переносити навчання в віртуальний простір. Зошити, ручки, олівці під час карантину ніхто не відміняв.


Правило №5. Зворотній зв’язок.
Коли ми даємо завдання, ми оговорюємо час його виконання. На мій погляд, зручніше, коли виконані завдання учні відправляють не в групу, а особисто вчителю (у випадку вайберу). Це дає можливість розвантажити телефони інших учасників групи.


Правило №6. Підтримка батьків.
Важливо розуміти, що більшість батьків не мають досвіду дистанційного навчання та самоорганізації такого рівня. Необхідно підтримувати їх і налаштувати на те, що треба організувати саме самостійне навчання дитини, а не зробити завдання за неї. Але й завдання від вчителів мають бути посильними для самостійного виконання дітьми.


Впевненість вчителя, чіткі поради та інструкції, доброзичливість і терпіння – запорука успішності навчання на відстані.
Бажаю успіхів!
Практичний психолог Корінєва О.А